HOT NEWS

2,5 miliona turystów w Łodzi – tyle turystów odwiedziło Łódź w 2022 roku.

- Advertisement -

Otwarcie Orientarium, Light Move Festival, 100 dni festiwalowych w Atlas Arenie, rekordowe obłożenie hoteli. Łódź w mijającym roku odwiedziło około 2,5 miliona turystów!

– Turystyka w Łodzi przeżywa prawdziwy rozkwit. Niewątpliwie tegorocznym hitem jest Orientarium. Od otwarcia w kwietniu obiekt przeżywa oblężenie odwiedzających – między innymi z Warszawy, Wrocławia, Poznania, Katowic czy Gdańska. Nie brakuje również gości zagranicznych – mówi Hanna Zdanowska, prezydent Miasta Łodzi.

Niezmiennie, największym zainteresowaniem cieszy się pokazowa kąpiel słoni indyjskich. Niemniej gości przyciągają pokazowe karmienia rekinów, orangutanów sumatrzańskich czy niedźwiedzi malajskich.

Obowiązkowym punktem na mapie dla turystów odwiedzających Łódź jest Muzeum Miasta Łodzi, mieszczące się w Pałacu rodziny Poznańskich. Od wielu lat uznawane za wizytówkę Łodzi, „łódzki Luwr”. Trudno, więc się dziwić, że to właśnie pałac znalazł się na okładce ogólnopolskiego przewodnika „Vogue Polska Travel”, który przygotował oprowadzenie po atrakcjach i urokliwych zakątkach najpiękniejszych polskich miast w 2022 roku. Dodatkowo, Muzeum Miasta Łodzi zostało nagrodzone w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny. Największą frekwencję odnotowywało w trakcie trwania dużych festiwali np. Light Move Festiwal, kiedy muzeum w ciągu jednego dnia odwiedziło blisko tysiąca osób! 

Magnesem przyciągającym gości do naszego Miasta są liczne wydarzenia. To za sprawą dwunastej edycji wspomnianego już Light Move Festival centrum miasta wypełniło się spacerowiczami podziwiającym różnorodność widowiskowych wielkoformatowych projekcji oraz rozświetlonych kamienic i instalacji.  Wśród odwiedzających były setki tysięcy łodzian oraz turystów z Polski i z zagranicy.

2022 r. kończy też z rekordowym wynikiem Atlas Arena. W hali miało miejsce bez mała 100 dni imprezowych, a jeśli dodamy do tego inne wydarzenia, okaże się, że niemal przez pół roku obiekt był zajęty. W Atlas Arenie miały miejsce Państwowe Egzaminy Specjalizacyjne, targi, koncerty uznanych gwiazd, ale też zgrupowanie Reprezentacji Polski w Futsalu przygotowującej się do Mistrzostw Europy, Międzynarodowy Miting Lekkoatletyczny Orlen Cup, w trakcie którego rekord Polski w biegu na 60 metrów aż dwukrotnie pobiła Ewa Swoboda, ceremonia otwarcia Europejskich Igrzysk Akademickich i wisienka na torcie w postaci meczów żeńskiej, siatkarskiej reprezentacji Polski rozgrywanych w ramach Mistrzostw Świata! Oprócz meczów rozgrywanych w ramach Mistrzostw Świata w piłce siatkowej kobiet publiczność chętnie wybierała koncerty. Największą frekwencją mogą poszczycić się wydarzenia takie jak telewizyjny koncert charytatywny „Razem z Ukrainą”, występy Dawida Podsiadło i Sanah oraz międzynarodowych gwiazd: KISS, The Cure, Simply Red, 2Cellos, Deep Purple czy Enrique Iglesiasa. Frekwencyjny rekord Polski, biorąc pod uwagę wszystkie dotychczasowe solowe występy standupowe w kraju, dwukrotnie pobił w Atlas Arenie Rafał Pacześ sprzedając dwa razy ponad 8 000 wejściówek na swoje show. 

Efekty wzmożonego zainteresowania odwiedzeniem Łodzi widać także, analizując obłożenie hoteli w Łodzi. W tym roku za okres styczeń-listopad wskaźnik ten wynosi ok. 60%. W zeszłym roku za analogiczny okres wynosił 37%.

– Nie dziwi nas ten wzrost – do Łodzi powróciło wiele imprez artystycznych, kulturowych, ale też mamy za sobą bardzo ważne wydarzenia biznesowe. Nasza oferta jest coraz większa, atrakcyjniejsza, a miasto jest coraz częściej wybierane jako destynacja na weekendowe city-breaki. Mamy za sobą Light Move Festival, Great September, wiele koncertów zagranicznych gwiazd, otwarcie Orientarium. Łódź dzisiaj ma wiele do zaoferowania także rodzinom z dziećmi, o czym trzeba pamiętać. Liczymy, że uda się utrzymać tendencję wzrostową w roku 2023 – dodaje Dominik Chrapek, dyrektor generalny DoubleTree by Hilton Łódź.

Łódź jest coraz bardziej coraz bardziej rozpoznawalna w Polsce i poza nią. Łódź została Polską Marką Turystyczną a National Geographic wyróżniło nas tytułem „Best of the World”.

– Wciąż poszerzamy ofertę turystyczną, a to przekłada się na wzrost zainteresowania Łodzią. Cieszymy się z tego powodu, ponieważ nie możemy wyobrazić sobie lepszego efektu naszej pracy – podkreśla prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej, Tomasz Koralewski. 

- Advertisement -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze artykuły

Top 10 inwestycji, które zmienią Łódź w 2023 roku. [Okiem UML ŁÓDŹ]

Łódź w 2023 roku zmieni się nie do poznania...

Niezwykłe odkrycie na Starym Rynku w Łodzi – Północna 23.

Fragmenty Talmudu, elementy strojów, znaki towarowe,  chanukije, lichtarze, papierośnice...

1 000 000 gości w Orientarium ZOO Łódź.

Najnowsza atrakcja turystyczna Łodzi przyciągnęła już milion gości. Do...

Newsletter

Popularne

Top 10 inwestycji, które zmienią Łódź w 2023 roku. [Okiem UML ŁÓDŹ]

Łódź w 2023 roku zmieni się nie do poznania...

Niezwykłe odkrycie na Starym Rynku w Łodzi – Północna 23.

Fragmenty Talmudu, elementy strojów, znaki towarowe,  chanukije, lichtarze, papierośnice...

1 000 000 gości w Orientarium ZOO Łódź.

Najnowsza atrakcja turystyczna Łodzi przyciągnęła już milion gości. Do...

Compare Listings

Tytuł Cena Status Typ Powierzchnia Cel Sypialnie Łazienki